HannekeGerritsen.reismee.nl

Erzurum

Gisteren weer een reisdag. We zijn van Trabzon naar Erzurum gereden. Het weer was wat minder bewolkt en af en toe wat regen. De natuur was wel erg mooi. Zeker in het begin erg groen en steeds hoger wordende bergen. Gestopt om het Sumelaklooster te bekijken. We wisten vooraf dat we er niet in konden omdat er stenen naar beneden konden komen. Toch de berg beklommen en het klooster van een afstandje bewonderd. Het was wel een hele klim en toen we beneden kwamen bleek dat we het van onder ook goed hadden kunnen bekijken. Goed voor onze conditie zullen we maar zeggen. Daarna verder een aantal passen over en steeds verder de bergen in. Zelfs nog sneeuw hier en daar. Het landschap werd wel steeds droger. En toen we in Erzurum aankwamen was het alsof het opnieuw lente was de tulpen bloeien hier. Gisteravond lekker gegeten in een sjiek restaurant maar nog steeds niet duur.

Vandaag alle bezienswaardigheden van Erzurum bekeken en genoten van de goede sfeer en het mooie weer. Ook lekker koffie gedronken en gegeten. Zie de foto's.